Συνολικές προβολές σελίδας

Τετάρτη 7 Μαρτίου 2012

Εκπαίδευση και διδασκαλία πουλιων

Για όλα τα άλλα είδη πουλιών, και ιδίως για τα αγριοπούλια, μούλους και υβρίδια, δεν υπάρχει κανένα standart ως προς τις φωνές. Οι φωνές τους για τον καθένα είναι εντελώς υποκειμενικές..

Τρεις είναι οι παράγοντες που κάνουν την εκπαίδευση δύσκολη και πολλές φορές ανεπιτυχή:

Οι φωνές που έχει ακούσει το πουλί πριν την εκπαίδευση. Όσο και να σας φανεί παράξενο, ο νεοσσός ακούει, πριν ακόμα εκκολαφτεί, μέσα στο αυγό, τους γονείς του. Στη συνέχεια τους ακούει καθ' όλη τη διάρκεια της ανάπτυξής του.. Αν οι φωνές αυτές περιέχουν και ανεπιθύμητες τότε ξεκινάμε με πολλές δυσκολίες την εκπαίδευση.

Η έφεση του πουλιού να μιμείται άλλες φωνές. Δεν έχουν όλα τα πουλιά τις ίδιες ικανότητες στην μίμηση. Σχεδόν αμέσως παίρνουν τις φωνές των γονιών τους, παρά άλλες "ξένες" φωνές. Άλλα πουλιά πάλι, όσο εύκολα μαθαίνουν, άλλο τόσο εύκολα ξεχνούν.

Η συνύπαρξη με άλλα πουλιά. Τα πουλιά που ζουν στον ίδιο χώρο έχουν την τάση ν' αποκτήσουν τις ίδιες φωνές. Αυτό είναι πολύ πιο έντονο στα νεαρά πουλιά..





Πολλοί μπερδεύουν την διδασκαλία με την εκπαίδευση.


Με τον όρο διδασκαλία εννοούμε την προσπάθεια που καταβάλλει το μικρό να γίνει ίδιο ή και καλύτερο από τον δάσκαλό του.

Με την εκπαίδευση προσπαθούμε να επιτύχουμε να αποδώσουν όσο το δυνατό καλύτερα αυτά που έμαθαν τα πουλιά στη διδασκαλία.

Διδασκαλία 

Χρησιμοποίηση δασκάλων (καλύτερη μέθοδος) ή χρησιμοποίηση μαγνητοφωνημένων φωνών.

Αμέσως μετά τον απογαλακτισμό μεταφέρουμε τα μικρά σε κλουβιά μέσα στο ίδιο δωμάτιο που βρίσκονται οι δάσκαλοι που έχουμε επιλέξει ή όπου αναπαράγονται οι φωνές που επιθυμούμε. Οι δάσκαλοι θα πρέπει να είναι συγγενικά πουλιά, να έχουν όλες τις φωνές. Καλό είναι να ξεχωρίσουμε τα νεαρά αρσενικά από τα νεαρά θηλυκά. Οι μαθητές σε διάστημα λίγων εβδομάδων παρακολουθούν και προσπαθούν να μιμηθούν το κελάηδημα και τις κινήσεις των δασκάλων.


Εκπαίδευση

Στην ηλικία των 12 με 14 εβδομάδων που τα πουλιά αρχίζουν και κάνουν την πρώτη τους πτερόρροια, βάζουμε ανάμεσά στα κλουβιά χωρίσματα, ώστε να μην βλέπουν το ένα πουλί το άλλο για να μπορέσουν να συγκεντρωθούν καλύτερα στο τραγούδι τους. Οι δάσκαλοι βρίσκονται μέσα στο ίδιο δωμάτιο. Μετά από 4 μέρες ελαττώνουμε το φως στο χώρο, και σταδιακά το κλείνουμε τελείως. Μπαίνει ελάχιστο φώς από κάποιο παράθυρο. 

Μετά από 4 μέρες ανοίγουμε το φως στο χώρο και τοποθετούμε ελαφριά κουρτίνα μπροστά στο εκπαιδευτήριο. Σταδιακά μειώνουμε το φως στο χώρο έως ότου το κλείσουμε τελείως ενώ η κουρτίνα πάντα παραμένει μπροστά στα πουλιά. Φροντίζουμε αυτός ο χώρος να αερίζεται σωστά προσέχουμε τη διατροφή και αλλάζουμε συχνά το νερό. Όταν έχουμε απόλυτο σκοτάδι πρέπει να προσέξουμε να μην χάσουν τον προσανατολισμό τους. Δηλαδή πότε ξημερώνει και πότε νυχτώνει. Για να το επιτύχουμε αυτό ανοίγουμε την κουρτίνα το πρωί για να καταλάβουν ότι ξημέρωσε και την κλείνουμε μετά από μισή ώρα.

Το πουλί στο τέλος θα το βάλουμε σε χώρο που να μην έχει επαφή με άλλα πουλιά και "χαλάσει", μέχρι την επόμενη πτερόρροια, ακούγοντας ταυτόχρονα τις φωνές που έμαθε. Στην πτερόρροια που θα κάνει θέλει προσοχή, γιατί υπάρχει περίπτωση να ξεχάσει τις φωνές του. Σε αυτή την περίπτωση επαναλαμβάνουμε την παραπάνω διαδικασία

1 σχόλιο:

  1. Οι μουλοι αλλαζουν φωνες ανεξσρτητου ηλικιας?αν ειναι πχ πεντε χρονων μπορει να αλλαξει φωνες?

    ΑπάντησηΔιαγραφή